Consultanță

Proiectarea și implementarea sistemului de management

Serviciile noastre, în această etapă cuprind, asistență în:

  • stabilirea proceselor și interacțiunii acestora în cadrul activității organizației
  • adaptarea informațiilor documentate obligatorii la specificul organizației (pornind de la pachetele de documentație)
  • adaptarea documentelor suplimentare considerate necesare de către organizație (pornind de la pachetele de documentație)
  • dezvoltarea altor informații documentate necesare, specifice organizației

Serviciile noastre de consultanță în implementare și menținere a sistemului de management, cuprind următoarele:

  • sprijin în organizarea și desfășurarea de instruiri la locul de muncă pentru fiecare angajat cu responsabilități în cadrul sistemului
  • verificări operative referitoare la modul de implementare al cerințelor standardului și al cerințelor proprii organizației în cadrul proceselor desfășurate în cadrul organizației
  • propuneri de acțiuni de îmbunătățire referitoare la modul de implementare al cerințelor standardului și al cerințelor proprii organizației în cadrul proceselor desfășurate în cadrul organizației

Da.

Serviciile noastre acoperă situațiile, normale de altfel, când apar modificări / schimbări în cadrul proceselor. Aceste modificări / schimbări trebuie ținute sub control pentru a se menține integritatea sistemului de management (adică organizația să continue să își atingă obiectivele și scopurile sale).

Putem spune că există un efort continuu de re-proiectare / re-planificare, funcție de modificările contextului în care evoluează organizația.

De asemenea activitățile de menținere a nivelului de implementare sunt perpetue.

Nu știm să vă răspundem imediat la această întrebare.

De aceea vă rugăm să ne contactați sau să ne transmiteți datele dvs de contact, pentru a putea purta o primă discuție în urma căreia să putem determina dacă avem capabilitatea de a vă ajuta.

Deoarece serviciile noastre se referă la sistemul de management, consultanții noștri sunt calificați în acest sens. Funcție de experiența fiecăruia, consultanții noștri au experință în diferite domenii de activitate. Tactix garantează competența consultanților săi, având un proces de calificare și menținere a competențelor.

NB: Nu oferim servicii de consultanță tehnică.

Audit și analiză

Tactix oferă următoarele servicii de auditare:

– Analize GAP (vs cerințele diferitelor standarde de certificare),

– Audituri interne de sistem,

– Audit de produs și de proces (de fabricație și alte procese de afaceri),

– Audituri de secundă parte (audituri de furnizori),

– Audituri de terță parte (pentru diferite organisme de certificare)

Auditurile de Analiză GAP presupun auditarea unui proces sau a unui sistem de management pentru a compara starea curentă a acestora cu anumite cerințe sau cu toate cerințele unui sistem de management. Acest tip de audit identifică lacunele existente în cadrul unui proces sau sistem de management:

  • înainte de a demara activitățile de optimizare și îmbunătățire
  • înainte de a fi realizat un auditul de proces de către clienți sau
  • înainte de a fi realizat un audit de certificare de către organismul de certificare.

În cadrul unui audit de sistem sunt auditate toate procesele sistemului de management utilizând abordarea de tip proces pentru a verifica conformarea cu acest standard de management.

În cadrul unui audit de proces sunt auditate doar anumite procese specifice (cel mai des: procesul de fabricație) folosind abordări agreate de clienții (interni sau externi) acelui proces.

În cadrul unui audit de produs/serviciu este auditat doar un produs/serviciu, în etapele de producție respectiv furnizare și livrare, pentru a verifica conformitatea cu cerințele specificate.

Tactix oferă servicii de audit de sistem, de proces și de produs.

Auditurile de secundă parte, se mai numesc „audituri la furnizor” și sunt audituri realizate de organizație asupra unui furnizor pentru a evalua gradul de conformitate al sistemului său de management sau doar al anumitor procese (cum ar fi procesul de fabricație al produselor furnizate acesteia) cu cerințele proprii organizației (ce pot excede cerințele standardelor de management).

Tactix oferă servicii de auditare de secundă parte.

Auditurile de terță parte se realizează de către un organism de certificare și are ca scop evaluarea conformării sistemului de management al organizației față de cerințele standardului de management pentru care organizația dorește certificarea.

Tactix oferă servicii de auditare pentru diferite organisme de certificare naționale și internaționale, prin subcontractarea activităților de audit de terță parte, pe baza competenței, calificărilor și experienței echipei sale.

Serviciile de asistența în realizarea analizei de management includ:

  • formularea / clarificarea scopului și direcției strategice a organizației,
  • stabilirea pe baza analizei de risc a intervalurilor și a subiectelor de analiză de management,
  • coaching / suport pentru activitățile de colectare și comunicare a datelor de intrare în analiza de management,
  • coaching / suport pentru activitățile de realizare și comunicare a informațiilor documentate ce reprezintă datelor de ieșire din analiza de management, conform cerințelor stadardelor.

Consultanții noștri sunt în același timp și auditori calificați atât intern prin metodologia proprie organizației noastre cât și extern de către diferite organisme de certificare sau acreditare.

O parte dintre consultanții și auditorii noștri sunt acreditați la nivel internațional prin afiliere la diferite organisme de acreditare a consultanților și auditorilor sistemelor de management.

Toți consultanții și auditorii noștri au o experiență de peste 10 ani în sisteme de management.

Toți consultanții și auditorii noștri sunt colaboratori ai diferitelor organisme de certificare naționale și internaționale.

Optimizare și îmbunătățire

Tactix folosește acești termeni astfel:

  • „îmbunătățire” = activități care se referă la rezolvarea unei probleme. Aceste activități corectează, identifică cauza rădăcină a problemei (generată de un punct slab sau o amenințare cu care se confruntă organizația), stabilește acțiuni corective pentru a diminua riscul re-apariției cauzei sau a elimina cauza problemei și acțiuni de evaluare a eficacității acestor acțiuni. Îmbunătățirea poate avea loc chiar în timpul proiectării și implementării sistemului de management și mai ales în cazul în care sistemul nu performează la nivelul planificat (așteptat).
  • „optimizare” = activități care se referă la identificarea unor moduri de lucru care să ducă la obținerea de rezultate mai bune decât situația considerată acceptabilă la un moment dat. Aceste activități identifică punctele tari și oportunitățile organizației și încearcă să le pună în valoare astfel încât să contribuie la eficacitatea și eficiența proceselor și sistemului de management. Optimizările au loc doar după ce procesul sau sistemul este conform și performează la nivelul planificat (așteptat) când managementul își stabilește obiective mai îndrăznețe.

Metode și tehnici utilizate pentru activitățile de îmbunătățire:

  • ciclul PDCA
  • abordarea de tip proces
  • 5Why
  • 8D / G8D
  • Ishikawa
  • FMEA
  • DMAIC

Metode și tehnici utilizate pentru activitățile de optimizare:

  • ciclul PDCA
  • abordarea de tip proces
  • 5Why
  • 8D / G8D
  • Ishikawa
  • FMEA
  • DMAIC
  • VSM (visual stream map)

Nu. Nu oferim astfel de servicii.

Serviciile noastre se referă strict la procese și nu la produse.

Experiența consultanților noștri este de peste 10 ani în proiecte legate de îmbunătățiri și optimizări.

Am contribuit decisiv atât la îmbunătățirea eficacității cât și a eficienței proceselor, organizând mai bine modul de lucru, aducând „bune practici” în activitățile clienților noștri, respectiv, obținînd rezultate mai bune cu mai puține resurse.

Implementarea unui mod de lucru mai simplu și cu rezultate mai bune, duce la creșterea performanței financiare, a vânzărilor și a ratei profitului.

Ceea ce vă dorim și dvs!

Certificare

Beneficiile obținerii unei certificări pot fi diverse și depind de scopul dvs. De exemplu:

  • dezvoltarea unor relații de afaceri cu anumiți clienți care condiționează colaborarea cu dvs de obținerea certificării față de un anumit standard (este cazul unor asemenea situații în industria Automotive, Alimentară, Aerospațială, Nucleară și altele);
  • confirmarea performanței sistemului dvs de management, menținerea și îmbunătățirea acestor performanțe (satisfacția clienților, minimizarea impactul asupra mediului și a pericolelor asupra sănătății angajaților, garantarea siguranței alimentare, securitatea informațiilor, etc);
  • obținerea unei credibilități și a unei percepții mai bune în fața părților interesate și în mediul de afaceri;
  • îmbunătățirea proceselor, creșterea vânzărilor, reducerea costurilor, organizarea mai bună.

Pentru a obține o certificare trebuie să:

  • proiectați și să implementați cerințele standardului de certificare ales (ISO, IATF, AI, IFS, BRCGS, FSSC22000, GMP Plus sau oricare altul).
  • să verificați modul de implementare (după o perioadă minimă 3 luni de implementare efectivă) printr-un audit intern și să faceți o analiză a performanțelor, respectând cerințele standardelor de certificare alese.
  • funcție de rezultatele evaluării performanței sistemului dvs, trebuie să stabiliți și să implementați acțiuni de îmbunătățire a sistemului dvs, respectând cerințele standardelor de certificare alese.
  • aveți personal competent, care să cunoască cerințele standardelor de certificare alese și care să aibă cunoștințele și abilitățile necesare implementării, menținerii și îmbunătățirii sistemului de management.
  • să ne contactați pentru a vă putea consilia în alegerea celei mai bune variante de certificare pentru dvs.

Costul unei certificări este compusă din două componente:

  • costul serviciilor de consultanță
  • costul serviciilor de certificare

Aceste costuri depind de următoarele:

  • mărimea organizației
  • domeniul de activitate
  • standardul de certificare ales

Costul de consultanță depinde și de următoarele:

  • gradul de maturitate al sistemului de management deja existent în cadrul organizației;
  • modul de implicare al reprezentanților dvs în etapele proiectului;
  • termenul de realizare al proiectului.

Da. Este foarte posibil să existe și alte costuri.

Aceste costuri depind de gradul de conformare al activității dvs cu standardele de referință și de adecvarea resurselor.

Astfel este posibil să aveți nevoie de personal suplimentar sau de calificarea suplimentară a unor persoane.

De asemenea este posibil să fie necesar să faceți investiții în infrastructură, dacă aceasta nu este adecvată și/sau nu este conformă cerințelor standardelor de referință și cerințelor legale.

Consultantul nostru vă va ajuta în stabilirea și prioritizarea investițiilor necesare asigurării conformității cu cerințele.

Organismele de certificare sunt cele care oferă serviciul de certificare și emit certificate de conformitate, în urma obținerii unui rezultat bun la auditul de certificare.

Tactix vă poate oferi serviciul de audit de Analiză GAP, care este similar unui audit de certificare, dar este realizat înaintea desfășurării auditului de certificare din partea organismului de certificare.

Tactix vă poate consilia în alegerea celei mai bune variante de certificare pentru dvs.

De asemenea, în măsura în care consultanții noștri nu au fost implicați în implementarea și auditarea internă a organizației dvs, aceștia pot fi auditori desemnați pentru a realiza auditul de certificare, de către organismele de certificare ales de dvs și cu care Tactix are relații de colaborare (ca sub-contractori).