Ce este competența?

Competența nu înseamnă doar acumularea de cunoștințe și obținerea unei diplome care să ateste gradul de însușire al acestora. Numim asta pregătire, educație.

Pentru a fi competent cunoștințele de bază trebuie completate cu cunoștințe specifice procesului desfășurat în organizația unde lucrezi. Acest proces poate diferi de procese similare din alte organizații.

Nici după ce știi teoretic despre ce este vorba nu ești competent de deplin. Cunoștințele generale și specifice trebuie completate cu o perioadă de practică aplicată, în care vei trece prin situații diferite față de teorie, situații din care vei acumula informații și cunoștințe suplimentare.

Și nici atunci nu vei ști totul, nu vei fi expert în domeniu. Vei ști să aplici unele cunoștințe până la un anumit nivel. După ce confirmi încrederea – ce este în definitiv recunoașterea unei competențe, decât o recunoaștere a încrederii – pentru un anumit nivel, urmează următorul, și tot așa, până când, de exemplu, nivelul de competență îți permite să înveți la rândul tău pe alții.

Competența înseamnă abilitatea de a realiza o sarcină în mod eficace și eficient. Știi ce faci, faci așa cum trebuie, bine și consumi minimul de resurse. Competența este o combinație de cunoștințe teoretice, abilități practice și experiență.

Doriți să știți mai multe?

„ISO 9001 pe înțelesul tuturor” este cartea de care aveți nevoie pentru a înțelege bunele practici cuprinse în cerințele standardului.

Căutați un consultant sau un auditor pentru proiectul dvs?